ACT Logimark er en kjent leverandør av hardware og software til mat- og drikkevarebransjen. Med rett merking på rett produkt kan du få oversikt over hva som produseres, samtidig som råvare- og emballasjeforbruket kan avregnes i «realtime», sier Morten Mathiesen i ACT Logimark.
På kundelisten finner vi store nasjonale selskaper i kjøtt- og kjøttforedlingsindustrien, meierier, drikkevareprodusenter og fisk- og sjømatindustrien.
– Vi har egen utviklingsavdeling som utvikler vår LogiFlow software. Dette er en løsning som sikrer rett merking på rett produkt, og binder hardware sammen med bedriftenes ERP løsninger. På denne måten bistår vi våre kunder med å ha oversikt over hva som produseres samtidig som råvare- og emballasjeforbruk kan avregnes i «realtime», sier Morten Mathiesen i ACT Logimark AS.
Nytt kodesystem gir nye muligheter
– Mange av våre kunder har startet overgangen fra tradisjonelle strekkoder til 2D koder. GS1 Digital Link er en ny standard som gir produsenter mulighet til å tilby handelsledd og forbrukere ny og mer informasjon som til enhver tid kan være oppdatert i sanntid.
På hardware siden jobber ACT Logimark mye med leveranser av utstyr for merking av D-pak med blekkskrivere som erstatning for den tradisjonelle etiketten.
– Løsningen har vært på markedet en stund, men har nå blitt så driftssikker – og av en så god kvalitet at det er ett godt alternativ. Det gir en økonomisk merking med god kvalitet og lite miljøavtrykk, som alle er viktige faktorer for våre kunder.
Inspirerende vitamininnsprøytning
– UMAMI Arena er en glimrende mulighet til å treffe mange nye og gamle kunder på kort tid, samtidig som vi kan vise markedet hele vårt leveringsprogram. Selv om vi har mange kunder innen næringsmiddelindustrien, er det ikke alle som vet at vi er en totalleverandør av løsninger. Det er også inspirerende for oss og hele vårt team å se at vi er del av en stor industri som omfavner mye. Disse dagene gir en vitamininnsprøytning på mange måter!
Hvilke muligheter ser dere, og hvem ønsker dere å møte?
– For oss er det viktig å møte alt fra gründere, eiere, mindre produsenter, og representanter for de store produsentene. Vi liker også å treffe på de som allerede bruker utstyret vårt i hverdagen. De har ofte gode innspill og spørsmål som gir oss en forståelse av hva som er viktig for operatørene på linjene, forklarer Morten Mathiesen.
– Selv om UMAMI Arena er en messe hvor i viser mye utstyr, vil vi samtidig markedsføre at vi i vårt nye bygg i Nannestad har etabler det vi omtaler som «ACT Logimarks experience senter». Her har vi en hel hall hvor vi til enhver tid har maskiner, løsninger og systemer operative slik at kunder kan komme å se og teste sine produkter i «real life».
Ny kunnskap på få timer
Mathiesen er klar på at vi lever i en tid hvor man kan finne veldig mye informasjon på digitale plattformer.
– Jeg mener at UMAMI Arena kan tilby så mye mer. Her kan de besøkende få se maskiner og systemer vist frem hos de forskjellige leverandører, og oppleve engasjerte fagpersoner som ønsker å dele sitt engasjement og kunnskap med alle som vil høre.
– De besøkende kan i løpet av noen timer få ny informasjon og inspirasjon som de ta med seg i sin hverdag fremover. Alle i ACT Logimark vil gjøre hva vi kan for å bistå med det vi kan slik alle reiser hjem med mer og forhåpentligvis ny kunnskap, avslutter Morten Mathiesen.