ÅPNINGSTIDER ALLE DAGER: 10-18   (BAREN 11-18)

Simon-Pizzoni-Belmonte-Beverage-Group

Belmonte Beverage Group satser stort på UMAMI Arena

Petter Stordalens selskaper med satsning på vin, øl og annen drikke når stadig nye høyder. Nå er Belmonte klar for å utfordre markedet i stor stil og forbereder sin deltakelse på UMAMI Arena i mars.

På UMAMI Arena stiller Stordalengrupperingen med to selvstendige selskaper: vinimportøren Belmonte Beverage Group og Øl-, Sider- og mineralvannsatsingen Pinnacle Brands.

– Belmonte vil ha et naturlig fokus på vin i fra alle verdens hjørner, der vi har som mål å fokusere på bredde med alt fra små anerkjente produsenter til større mer kommersielt viktige produsenter, sier Simon Pizzoni, Commercial Director Sales i Belmonte Beverage Group.

– Når det gjelde Pinnacle Brands, vil et naturlig fokus ligge innenfor kategoriene øl, sider og Ready to Drink (RTD). Der vi vil bruke UMAMI Arena som en unik plattform til å vise bransjen våre nye merkevarer som vi da har lansert til det norske drikkevaremarkedet, utdyper Simon.

Utvalget i Belmonte har på kort tid bygget seg opp til å representere et hundretalls vinprodusenter, og uten at selskapet vil røpe alt, har de besøkende mye å glede seg til på den kommende messen. Foto: UMAMI Arena.

Wine Street skal gi økt fokus på vin

– Belmonte Beverage Group vil ha en del av sin tilstedeværelse innenfor vårt nye konsept «Wine Street», forteller Torill Engelberg, direktør UMAMI Arena. – Wine Street skal gi både økt synlighet og fokus på vin i landskapet av alkoholholdig drikke.

– Vi gleder oss stort til å hilse vinimportøren Belmonte Beverage Group og Øl-, Sider- og mineralvannsatsingen Pinnacle Brands velkommen som ny utstiller. UMAMI er arenaen som skal skape positive ringvirkninger for økt handel og verdiskapning for alle som jobber med mat og drikke, sier Torill Engelberg.

Bygger gode nettverk

Målet til Belmonte er å vise seg frem som selskap, både når det gjelder produkter og produsenter – og ikke minst menneskene i organisasjonen.

– Vi ser viktigheten av kultur og menneskene vi jobber med. Vi ser viktigheten av å satse på våre ansatte, kunnskapen og kredibiliteten til hvert enkelt. Dette tror vi vil spille en viktig rolle for våre kunder som vil besøke oss på UMAMI Arena. Våre ansatte og menneskene i organisasjonen vår anser vi som like viktig som selve porteføljen, vi ønsker å ha et samarbeid med våre kunder som strekker seg over tid, og som gir mer verdi til begge parter.

Ny veiviser

På spørsmål om hva de ønsker å få ut av messen er svaret klart;

– For oss er UMAMI Arena en plattform der vi møter mange av våre eksisterende, og ikke minst nye kunder. Vi, som et relativt ny oppstartet selskap, vil også formidle historien og veien videre for oss som drikkevareselskap der som sagt vår portefølje og våre ansatte vil være en viktig del av denne fortellingen.

– Vi gleder oss veldig til arrangementet, og håper folk tar turen innen oss, vi har masse spennende produkter og ikke minst veldig mange hyggelige mennesker som representerer selskapene våre som er ivrige å møte alle gjester, avslutter Simon Pizzoni, Commercial Director Sales i Belmonte Beverage Group.


Om Belmonte Beverage Group
Bak selskapet Belmonte Beverage Group står Strawberry Equities som er største aksjonær i Belmonte. Med på laget har de også etablert Pinnacle Brands, hvor de har medgründere som Jonas Forsang, Torgeir Silseth (CEO i Strawberry), Stein-Erik Helvetschou Treverket (CEO i Belmonte og Pinnacle) og det svenske familiedrevne bryggeriet Spendrups. Styreleder er Jakob Stordalen, Petter Stordalens yngste sønn, som har vært aktivt involvert i selskapet siden starten.

Les også: UMAMI Wine Street med økt fokus på vin

Gå ikke glipp av den største arenaen
for alle som jobber med mat og drikke!

UMAMI Arena finner sted på NOVA Spektrum 18. – 20. mars.