Ved hjelp av en nøytral og uavhengig jury, skal vi kåre Beste Stand for UMAMI Arena 2025.
- Tirsdag 18. mars vil 3 finalister bli presentert
- Onsdag 19. mars kårer vi vinneren av Beste Stand UMAMI Arena 2025
I planleggingen av deres stand, kan det uansett være smart å legge vekt på følgende:
Helhetsinntrykk
- Et helhetlig konsept hvor alle elementer henger sammen:
- Innbydende – Informativt – Inspirerende – Kontaktskapende
Kommunikasjon
Den besøkende skal enkelt kunne oppfatte:
- Hvem som er utstiller, inklusive synliggjøring av partnere
- Budskapet og produktene/løsningene som presenteres
- Faglig fokus og kompetanse (som etterlatt inntrykk)
Nyheter, innhold og stoppeffekt
- Nyheter med et forankret konsept og historiefortelling
- Virkemidler som understreker konsept og merkevare
- Virkemidler som trekker besøkende til standen, og inn på standen
Standbetjening
- Aktiv, hyggelig og målrettet fremtreden
- Tar en tydelig vertskapsrolle
Bærekraft: miljø og kutt matsvinn
Være bevisst det fotavtrykk som legges igjen etter deltakelsen:
- Bruk av komposterbart eller gjenbrukbart materiell til standen
- Smaksprøver – beregne små porsjoner og riktig mengde basert på «forecast» fra arrangør
- Plan for håndtering av overskuddsmat, og oppbevaring slik at mest mulig kan doneres
- Plan for håndtering og sortering av avfall fra standen etter hver messedag.
Trenger du hjelp med idé og design av standen?
– Se Designavdelingens 5 tips