ÅPNINGSTIDER ALLE DAGER: 10-18   (BAREN 11-18)

Vi skal kåre Beste Stand

Ved hjelp av en nøytral og uavhengig jury, skal vi kåre Beste Stand for UMAMI Arena 2025.

  • Tirsdag 18. mars vil 3 finalister bli presentert
  • Onsdag 19. mars kårer vi vinneren av Beste Stand UMAMI Arena 2025

I planleggingen av deres stand, kan det uansett være smart å legge vekt på følgende: 

Helhetsinntrykk

  • Et helhetlig konsept hvor alle elementer henger sammen:
  • Innbydende – Informativt – Inspirerende – Kontaktskapende

Kommunikasjon

Den besøkende skal enkelt kunne oppfatte:

  • Hvem som er utstiller, inklusive synliggjøring av partnere
  • Budskapet og produktene/løsningene som presenteres
  • Faglig fokus og kompetanse (som etterlatt inntrykk)

Nyheter, innhold og stoppeffekt

  • Nyheter med et forankret konsept og historiefortelling
  • Virkemidler som understreker konsept og merkevare
  • Virkemidler som trekker besøkende til standen, og inn på standen

Standbetjening

  • Aktiv, hyggelig og målrettet fremtreden
  • Tar en tydelig vertskapsrolle

Bærekraft: miljø og kutt matsvinn

Være bevisst det fotavtrykk som legges igjen etter deltakelsen:

  • Bruk av komposterbart eller gjenbrukbart materiell til standen
  • Smaksprøver – beregne små porsjoner og riktig mengde basert på «forecast» fra arrangør
  • Plan for håndtering av overskuddsmat, og oppbevaring slik at mest mulig kan doneres
  • Plan for håndtering og sortering av avfall fra standen etter hver messedag.  

Trenger du hjelp med idé og design av standen?
– Se Designavdelingens 5 tips

Sissel Marie A. Orset

Sissel er vår salgssjef og
har jobbet for NOVA Spektrum siden 2017.

Hun har mer enn 15 års erfaring fra dagligvarebransjen og
har en genuin interesse for mat – og drikkebransjen. 

Ønsker du å bli utstiller
på UMAMI Arena 2025?

Ta gjerne kontakt for en uforpliktende samtale.