Electrolux Professional blir UMAMI Arena sin kjøkkenpartner for tredje gang i 2025. God tilstedeværelse er et «must» for den anerkjente kjøkkenleverandøren.
Foto: Knut Johannessen er veldig fornøyd med leveransen på UMAMI Arena i 2023, og poengterer at konkurranser er uhyre gøy å være med på.
Til UMAMI Arena 2025 skal Electrolux Professional levere seks konkurransekjøkken under messedagene 18.-20. mars. Det betyr at landets beste kokker igjen får tilgang til det beste av det beste på utstyrsfronten.
– Grunnen til at vi stiller opp som kjøkkenpartner på UMAMI Arena er først og fremst for å gi kandidatene like konkurransevilkår. Vi har levert konkurransekjøkken i mange år til mange ulike arrangementer siden 2010, da vi inngikk en avtale med Norske Kokkers Landsforening, hvor vi blant annet arrangerer NM for dem, forklarer Knut Johannessen, Head of Sales for food avdelingen i Electrolux Professional i Norge.
En profesjonell kjøkkenpartner
Som en stor leverandør av profesjonelle kjøkken har de dermed bygget solid erfaring for hva som skal til for å lykkes med et godt utstyrt konkurransekjøkken. Johannessen er veldig fornøyd med kjøkkenpartner-avtalen de inngikk for første gang i forkant av messen i 2020.
– Det som er spennende med UMAMI Arena, er at vi kommer i kontakt med mange ulike miljøer og konkurranser. Det setter vi som kjøkkenleverandør stor pris på, sier han.
Når de beste av de beste
Den erfarne kjøkkenspesialisten er helt klar på betydningen av god synlighet i bransjen.
– Det vil si at vi får lov til å være med å bidra overfor de mest interessante fagpersonene i bransjen. Disse har enten konkurrert tidligere selv, eller så har de med seg noen som jobber for dem og deltar i konkurranser. Det kan også være dommere eller lignende. De som anser konkurranser som en viktig del av sitt virke, og som ser dette som en fin måte å profilere seg selv og sin bedrift, er en veldig viktig gruppe for oss å samarbeide med, forklarer Johannessen.
-Vi legger til rette for både nasjonale og internasjonale konkurranser, og de erfarne konkurransearrangørene stiller naturlig nok krav til et profesjonelt kjøkken å konkurrere på, forteller Torill Engelberg, direktør for UMAMI Arena.
– Gjennom vårt samarbeid med Electrolux Professional er vi trygge på at profesjonaliteten blir ivaretatt og at vi kan tilby konkurransedeltakerne det beste kjøkkenutstyret, også for 2025, sier Engelberg.
En sponsing for utvikling
På spørsmål om hvorfor de Electrolux Professional ønsker å være UMAMI Arenas kjøkkenpartner, kommer svaret raskt fra Johannessen at det ikke er for å tjene penger der og da.
– Det viktigste for oss er at vi møter mange unge flotte matglade mennesker, fortsetter han. Når vi knytter kontakt med disse, kan de eksempelvis også hjelpe oss med nye lanseringer i fremtiden. Vi føler oss heldig stilt som får møte noen av de aller beste innenfor mat og drikke. Hvis disse unge kokkene og fagfolkene får en god erfaring med oss fra starten av, vil de kanskje se på oss som en interessant partner den dagen de skal gå til innkjøp av et kjøkken selv, eller at de er i en posisjon der de kan påvirke valg av kjøkkenutstyr, forteller han.
– For UMAMI Arena er målet å skape tre effektive dager med kunnskapsdeling og kulinariske matopplevelser, som skal bidra til å styrke matfaget og inspirere til nye smaksopplevelser, nye teknikker og nye tilberedningsmåter, avslutter Torill Engelberg.
FAKTA
- Electrolux Professional ligger ikke inn under Electrolux Home Norge, men er et eget børsnotert selskap som selger profesjonelle kjøkken og maskiner til vaskerier.
- Salget av maskiner og utstyr foregår gjennom 11 ulike partnere i Norge.
- Kundene består av alt fra private restauratører, sykehus, kantiner, offentlige etater og hotell- og restaurantkjeder