BFSN har som kjent gått inn i NHO Service og Handel, og har blitt til «Storkjøkkenleverandørene».
I kjølevannet av dette har vi hatt en god dialog om hvordan UMAMI ARENA kan bli en viktig arena for både Storkjøkkenleverandørene og de øvrige medlemmene i NHO Service og Handel som jobber med mat og drikke.

Vi har funnet sammen igjen!
– Messeaktiviteter er veldig viktig for vår bransje. Derfor er det positivt at vi nå har funnet sammen igjen, sier styreleder i Storkjøkkenleverandørene (tidl. BFSN), Henning Brun.
– Vi er veldig glade for å kunne fortelle at vi nå er enige om at UMAMI ARENA er den store, felles satsingen vi alle ønsker å løfte frem, sier direktør for messen i februar neste år, Torill Engelberg.
BFSN valgte etter Smak 2020 å forsøke sin egen messe, Gastro X, på X Meeting Point. Det ble aldri noen suksess, og planene ble lagt på is i mars i år.
Les også: Velkommen til den største arenaen for mat- og måltidsbransjen
Få flest mulig med
– UMAMI ARENA blir bransjens viktigste utstillingsvindu. Derfor kommer vi nå til å jobbe aktivt med å få flest mulig innen storkjøkken til å delta som utstillere i februar, sier daglig leder for Storkjøkkenleverandørene, Henning Brun.
– Vi er veldig fornøyde med denne løsningen og ser frem til å komme tettere på UMAMI ARENA. Vi er imponert over omfanget og betydningen messen har for bransjen, også utover storkjøkken. Når vi nå har funnet sammen, tror jeg dette vil virke både samlende og synliggjørende for alle aktørene, sier bransjedirektør for Handel i NHO Handel og Service, Linda Vist.