Skaper enormt engasjement i bransjen

Stiftelsen Norges Varemesse og NHO Reiseliv jobber for fullt med å videreutvikle det tidligere SMAK-konseptet. Nå vil de gjøre møteplassen på Lillestrøm enda større – og enda bedre.

-Vi skal endre navn, men ikke vinner-oppskrift. Navnebyttet har utviklet seg til en veldig positiv prosess for oss, med et enormt engasjement rundt denne viktige møteplassen, sier prosjektleder Torill Engelberg.

Navnelansering før påske

Det er knyttet stor spenning til hva navnet på den nye møteplassen skal bli. I slutten av januar ble det invitert til en stor «bransjedugnad» om hva arrangementet skal hete når det åpner dørene på Lillestrøm i februar 2023:

-Målet var å invitere til innspill og samtidig gi informasjon om at vi var i gang med noe nytt. Men dette har tatt fullstendig av, sier Torill Engelberg. 

-Hittil har over 300 unike navneforslag kommet inn – og entusiasmen er over all forventning!

-Dette er den beste attesten vi kunne fått og det er ingen tvil om at Norges Varemesse på Lillestrøm fortsatt blir arenaen som Nordens viktigste møteplass for alle som jobber med mat og drikke, sier hun.

Trendrapporten Veikart for Matnasjonen Norge 2030 overrekkes Mat- og landbruksminister Bollestad under åpningskonferansen på SMAK 2020. Bak rapporten sto NHO Reiseliv, Norges Sjømatråd, Innovasjon Norge og SMAK 2020.

Utvider konseptet

Arrangementet sist ble delvis påvirket av korona-situasjonen og var den aller siste messen som gikk av stabelen før nedstengningen ble et faktum. 

-Men 440 utstillere og over 25.000 fagbesøkende dokumenterer tydelig potensialet som ligger i en så stor og bred møteplass, sier Engelberg.

-Når vi åpner dørene i februar 2023 er ambisjonen at vi skal presentere et enda mer attraktivt produkt. Erfaringene vi tar med oss viser at produktet er knallsterkt, men nå vil vi gjøre konseptet enda noen hakk bedre, sier hun.

-Sammen vil vi bygge enda mer stolthet blant alle som brenner for faget! Vi vil skape en inspirasjonsarena og møteplass som viser hvor stor og viktig denne bransjen er for både mat, kultur, myndigheter og næringsliv, avslutter prosjektleder Torill Engelberg i Stiftelsen Norges Varemesse på Lillestrøm.

Del artikkel

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Kanskje disse også faller i smak?

UMAMI

Sammen for bransjens største møteplass

UMAMI ARENA tar en sterkere posisjon og fortsetter å utvikle møteplassen. Denne utviklingen skal bygges på bransjens premisser. Derfor utgjør ti sentrale utstillere UMAMI ARENAs

Vi bruker cookies!

Vi bruker cookies, også kalt informasjonskapsler, som hjelper oss med å gi deg en god opplevelse når du er på vårt nettsted. Dette gir oss statistikk om bruken av nettstedet og kan ikke spores tilbake til deg som enkeltperson. Du godkjenner bruken av cookies ved videre bruk av vårt nettsted.